Wednesday 22 May 2013

Rayuanku

Rayuanku 

Ya Allah, Ya Tuhanku... kasihanilah hamba Mu ini, berilah ketenangan jiwa, berilah kekuatan diri, berilah keamanan di hati, Tuhan ku aku merayu pada Mu, bantulah aku....bantulah aku untuk meneruskan kehidupan ini, hamba Mu ini, dah tak bermaya, hambaMu ini dah tak berupaya, hamba Mu ini tiada tenaga untuk meneruskan kehidupan ini.... hanya kudrat Mu diminta, hanya kuasa Mu dipohon hanya iradat Mu diharapkan..

Ya Tuhanku, Ya Rabbul alamin, kembalikanlah semangatku, kembalikanlah harapanku, kembalikanlah kudratku, untuk ku teruskan kehidupan ini menuju jalan Mu, untuk ku daki onak duri melalui ujian Mu,untuk ku perjuangkan hidupku, untuk ku perjuangkan agama Mu, berilah aku semangat untuk berkorban buat Mu, untuk korbankan jiwaku, untukku korbankan masaku, untuk ku korbankan tenagaku, untuk ku korbankan hartaku dan segala penat lelahku semata-mata untuk Mu Tuhanku...

Ya Allah, Ya Rahman...kembalikan lah ketenangan buatku, kegembiraan buatku, kegembira hati nuraniku, kegembiraan memperjuangkan agama Mu, kegembiraan memperjuangkan kalimat Mu, jangan Kau biarkan aku putus harap, jangan Kau biarkan aku menangisi nasib,jangan Kau biarkan aku lemah longlai, jangan Kau biarkan aku bersedih, jangan Kau biarkan aku tewas oleh perasaanku,

Tuhanku..... tolonglah aku, utuskanlah buat ku pembantu2 Mu, agar aku mampu berdiri seperti dulu, agar aku bersemangat menegakkan kebenaran agama Mu, agar ku petah berkata2 menyampaikan hujah Mu, agar ku lancar membaca ayat2 Mu untuk ku sampaikan kepada hamba2 Mu, Tuhan ku...aku sangat perlukan Mu untuk meneruskan dakwah Mu, untuk meneruskan jihad bagi agama Mu...

Tuhan....jangan Kau biarkan aku... lemah longlai meneruskan kehidupan ini,jangan Kau biarkan aku tak berdaya, jangan Kau biarkan aku menangisi hari2 yang berlalu, jangan Kau biarkan aku bersedih dengan dengan nasib ini, jangan Kau biarkan aku begini...

Tuhan ku, jadikanlah aku sekuat kekasih Mu Muhamad s.a.w, sekuat hamba Mu Musa a.s, sehebat Isa a.s, sekuat para nabi, sekuat para Rasul, sekuat ahli keluarga Nabi Muhamad s.a.w, sekuat para sahabat baginda, setabah para syuhada', sesabar pada solihin, secekal para wali dan para pejuang..

Tuhanku...aku tiada upaya sesuatupun, hanya Engkau yang Maha berupaya...ampunkan semua dosaku, sememangnya, aku sangat berdosa padaMu, ampunkanlah daku, siapalah daku ini di sisi Mu, ampunkanlah wahai Tuhan ku....aku terlalu banyak dosa ya Tuhanku, aku merayu pada Mu,ampunkanlah aku....hamba Mu yang hina ini.....amin ya Rabbal alamin.

30/7/2012

No comments:

Post a Comment